• Adrian Walczyk

O czym musimy powiedzieć podczas występu?

Aktualizacja: 15 mar 2019


Skoro wiemy już jaki rodzaj imprezy mamy poprowadzić, a także poznaliśmy jej cel, możemy przystąpić do pracy nad scenariuszem.

Klienci najczęściej wysyłają ogólny harmonogram wydarzenia. Niektórzy nieśmiało próbują pisać kwestie dla konferansjera, ale umówmy się... Żaden szanujący się konferansjer nie będzie recytował z kartki. Nie za to nam płacą. Przyjrzyjmy się jednak uważnie sugestiom organizatorów. W scenariuszu bardzo często pojawiają się słowa klucze, które podczas imprezy paść muszą. Nazywam je - Must Talk.


Co musimy powiedzieć?


To kolejne bardzo ważne pytanie, na które trzeba sobie odpowiedzieć przed imprezą. Na liście pozycji obowiązkowych są najczęściej sponsorzy, partnerzy, nazwiska ważnych gości, a także program imprezy. Brzmi znajomo, prawda? Nie ma eventu, na którym nie musielibyśmy kilkukrotnie przytaczać w/w pozycji. I nie wolno z tym dyskutować, jakkolwiek nudne by nam się to nie wydawało... No właśnie. Tym zdaniem przechodzimy do sedna. To wcale nie musi być nudne! Wszystko zależy od nas - przewodników imprezy. Bo jeśli faktycznie zaczniemy lecieć z kartki nazwiskami, nazwami firm i programem - nie ma siły, żebyśmy przykuli uwagę widzów, a co gorsze osłabimy dynamikę wydarzenia. Ale możemy podejść do tego inaczej. Przemycając te informacje w odpowiednim momencie, a taki na pewno nadejdzie. Przykład? Proszę bardzo.


Od czterech lat jestem spikerem siatkarskiej drużyny Impel Wrocław (akt. Volley Wrocław). Jak to w sporcie bywa, bez sponsorów ani rusz, a tych we wrocławskiej drużynie nie brakuje. Oczywiście trzeba ich wymienić - na każdym meczu. Można pójść po najmniejszej linii oporu i wyczytać wszystkich ciurkiem podczas przerwy - czasami inaczej się nie da, ale umówmy się... nikt na to nie zwróci uwagi. Jak to rozegraliśmy z mikrofonowym kompanem Filipem Miturą? Rozmową.


- Witamy serdecznie wszystkich kibiców we wrocławskiej Hali Orbita. Bardzo się cieszymy, że jest wśród nas tylu młodych kibiców.

- Trudno się dziwić, w końcu dzisiaj zaczęły się długo wyczekiwane ferie, a te najlepiej spędzić na meczu naszych siatkarek albo...

- ... albo na wyjeździe w gronie przyjaciół. Polecamy Wam odwiedzić Biuro Podróży X, gdzie z pewnością znajdziecie idealną opcję na wyjazd....


W taki oto sposób można zbudować historię z wykorzystaniem sponsora. Brzmi o wiele lepiej niż suche: Dziękujemy firmie X, dziękujemy firmie Y, a także firmie Z. Podobny zabieg można wykorzystać przy pozostałych punktach - ważnych klientach, partnerach etc. Zamiast serii przecinków, warto zbudować zdania. Na tym w końcu polega nasza praca, prawda?


Koniec drugiej części.



Event&Media                         

Adrian Walczyk                     

NIP: 899-261-28-96

Tel. 605 365 400

E-mail: adrian.walczyk@gmail.com

  • Facebook Social Ikona
  • Instagram Ikona społeczna